П.ятикласники починають новий навчальний 2021/2022 навчальний рік з інтерактивного уроку
"Україна починається з тебе"
Мета: познайомити учнів із класним керівником, із новими предметами; визначити мотивації до навчання; адаптувати п’ятикласників до нової системи навчання; створити сприятливу атмосферу в класі;з’ясувати, як пов’язані сім’я, школа та Батьківщина; виховувати патріотичні почуття та громадянську свідомість.
Обладнання:
а) скринька із загадками;
б) ватмани і маркери
в) картки із запитаннями (для гри «Мікрофон»);
г) мікрофон (іграшковий);
Святково прикрашена дошка:
а) намалювати карту «Планета Знань 5-А класу»; на карті в довільному порядку написати назви шкільних дисциплін, які вивчаються у 5 класі;
б) державна та народна символіка України;
План першого уроку
- Вступне слово.
- Прес-конференція класного керівника.
- Гра «Мікрофон».
- Гра «Подорож Планетою Знань».
- Створення колажу «Україна починається з тебе!».
- Підбиття підсумків (рефлексія).
- Екскурсія школою. Знайомство зі шкільними кабінетами
- Прес-конференція класного керівника
А тепер дозвольте відрекомендуватися: я ваш класний керівник Войтенко Мирослава Володимирівна. І я починаю свою прес-конференцію. У ролі журналістів будете виступати ви. Ви можете задати мені якесь запитання, якщо хочете дізнатися про мене більше.
Тільки спершу назвіть, будь ласка, свої ім’я та прізвище.
Приблизні запитання дітей:
– Скільки вам років?
– Де ви живете?
– Який предмет ви ведете?
– Чи є у вас діти?
– Чи є у вас домашні тварини?
– Чим ви захоплюєтеся?
Класний керівник. На цьому моя прес-конференція закінчена. Дякую за запитання, сподіваюся, що я задовольнила вашу цікавість. Але ж умене до вас теж є запитання.
Гра «Мікрофон»
Ну що, продовжимо наше знайомство? Діти, я в свою чергу хочу дізнатися про вас більше. Я пропоную, вам пограти в гру “Мікрофон”. Я проходитиму між рядями з магічною коробочкою. Для кожного учня там є запитання, ви повинні витягнути картку із запитанням і відповісти на нього.
- Яке морозиво ви любите?
- Яка квітка вам найбільше подобається?
- Ваш улюблений колір. Чому?
- Коли ваш сусід святкуватиме день народження?
- Який подарунок ви хотіли б отримати від ваших друзів?
- Хто сидить на третій парті біля вікна?
- Скільки учнів у нашому класі?
- Ваш улюблений день тижня?
- Який шкільний предмет вам більше подобається?
- Який шкільний предмет найбільше не подобається?
- Найбільш цікава подія, яка вам запам’яталася у четвертому класі.
- Скільки хлопчиків у нашому класі?
- Скільки дівчаток у класі?
- Головний документ школяра?
- Ваш кращий друг?
- Тварина, яку ти хотів б мати удома? Або яка є?
- Як звали учителем у початковій школі?
- Найбільш важкий день тижня?
- Ваша улюблена книга?
- Ваше захоплення.
- Як ви проводите вільний час?
- Чим ви займалися цього літа?
- Коли ваш день народження?
- Ваша улюблена їжа?
- Чи подобається вам ваше ім’я?
- Чи є у вас брати/ сестри?
- Чи любите ви хворіти?
- Якого кольору у вас очі?
- На якій вулиці ви живете?
- Чи є у вас бабусі/ дідусі? Як часто ви їх відвідуєте?
Класний керівник. У нас із вами ще все попереду, щоб краще дізнатися один про одного, про школу. Але ми будемо не просто знайомитися зі школою, а подорожувати Планетою Знань. Щоб не заблукати на цій планеті, я намалювала вам її карту. (Показує на дошку.)
На дошці в довільному порядку написані назви предметів, які будуть вивчатися в 5 класі.
- Гра «Подорож Планетою Знань»
Класний керівник. Перед вами – карта Планети Знань 5 класу. На цій карті є країни і континенти, які вам вже знайомі, а є і незвідані території, про яких вам тільки належить дізнатися. Зараз ми проведемо подорож по всіх континентах Планети Знань. Але назви континентів, на які ми вирушимо, зашифровані в загадках. Загадки лежать ось у цій скриньці (Показує коробку, куди складені записки з загадками).
У подорож вирушать 3 команди, які я назву за іменами перших радянських космічних ракет (по рядах): «Сім’я», «Школа» і «Батьківщина».
Представники команд повинні вийти до дошки, дістати з коробки записки з загадками, голосно прочитати загадку, розгадати її з допомогою своїх товаришів і закреслити назва того континенту, на якому вони побували.
До дошки по черзі виходять учні, витягують з коробки записки з загадками, читають, діти хором відгадують назви шкільних предметів. Класний керівник вручає призи учасникам, які читали загадки і давали відповіді.
Загадки про шкільні предмети (для карток):
Я читаю загадки , а ви відгадуєте, який предмет, Загадки про шкільні предмети:
- Потрібна наука, для розуму гімнастика,
Нас навчить думати… (математика).
- Грамотним бути має кожен,
Тому ми вивчаємо (українську мову).
- Хочеш пити чай по-королівськи?
Тоді вивчай мову (англійську).
- Книжки полюбимо, підвищимо культуру
Ми на уроках… (літератури).
- Усі діти кричать «Ура!»,
Якщо у розкладі … (фізкультура).
- Щоб знайти таланти у дітей незвичні,
Їм потрібні уроки… (музичні).
- Картини, фарби, витвори мистецтва –
Цьому вчить… (образотворче мистецтво).
- Вміти вирішувати практичні завдання –
Нас навчать уроки… (трудового навчання).
- Далеке минуле, стародавні території –
Це вивчає наука… (історія).
- Знати і любити тварин і птаство
Нас навчить… (природознавство),
- У світ комп’ютерної граматики
Нас ведуть уроки… (інформатики).
- Щоб про безпеку завжди дбати,
Потрібно (основи здоров’я) вивчати.
Ось така загадкова подорож у нас вийшла. Кожен предмет – ніби окрема частина Світу!
Класний керівник (дивиться на дошку). А як ви гадаєте, діти: чому тема нашого першого уроку «Україна починається з тебе»?
Ми з вами говорили про школу, навчання. А навіщо потрібно вчити стільки предметів? Я пропоную вам подумати і в одному реченні відповісти на це питання: «Навіщо потрібно вивчати шкільні предмети?»
Я запрошую до мікрофона по три представнииа від кожної команди. Як вони у нас називаються? Запам’ятали?
Діти (хором). «Сім’я», «Школа» і «Батьківщина».
Класний керівник. Правильно. Ми починаємо своє життя в сімʼї, потім нашою сім’єю стає школа. Але лише з роками ми усвідомлюємо, що вся Україна теж є великою сім’єю. Кожному з вас судилося народитися саме в тій сімʼї, піти саме до цієї школи, жити саме в цій країні! Це накладає на кожного представника народу нехай малу, але відповідальність за те, що відбувається в нашій країні. Тому з дитинства необхідно замислюватися про те, як можна було б поліпшити країну і державу, зробити її більш приємним місцем для перебування та життя. Чим більше таких буде, тим більша ймовірність успіху. Оця частинка нашої держави – це є наш клас! Де ми повинні вчитися бути гарними людьми, ми маємо вчитися любити свою Батьківщину, поважати одне одного. Кожен з учнів нашого класу є представником певної родини. А наша країна Україна – це велика родина, яка складається з кожної вашої родини!
Будь ласка, ви можете виходити до мікрофона і відповідати на питання: «Навіщо потрібно вивчати шкільні предмети, ходити до школи?»
Діти по черзі беруть мікрофон, вимовляють по 1 пропозиції.
Зразкові відповіді дітей:
– Щоб розвивати свої здібності і таланти.
– Щоб знати, як поводитися в важких ситуаціях.
– Щоб знати, як жили люди у стародавні часи, і не повторювати їхніх помилок сьогодні.
– Щоб розкрити таємниці природи та використовувати їх з користю для всього людства.
– Щоб створити розумні машини, які полегшать людям їхню працю.
– Щоб зробити наукові відкриття, стати Нобелівськими лауреатами і прославити свою країну.
– Щоб бути розумним, навчитися міркувати і не робити дурних учинків.
– Щоб зібрати всі знання і передати їх нашим нащадкам.
– Щоб отримати знання і принести користь своїй країні.
Класний керівник. Мені здається, що всі ви відповіли коротко і переконливо. А який висновок ми можемо зробити після стількох розмірковувань?
Правильно: держава (Україна) починається з кожного із нас, з нашого вибору
Підбиття підсумків
Класний керівник. Отже, діти, наш перший урок закінчений. Що ви дізналися під час нього, що вам найбільше запам’яталося?
Зразки відповідей дітей:
– Ми познайомилися з класним керівником.
– Ми дізналися, які предмети будемо вивчати в 5 класі.
– Дізналися три важливих слова в житті кожної людини.
– Ми дізналися, навіщо потрібно вчити шкільні науки.
– Як ми діставали зі скриньки запитання.
– Як ми відгадували назви шкільних предметів.
– Як ми писали побажання країні та школі.
Екскурсія школою. Знайомство зі шкільними кабінетами
Немає коментарів:
Дописати коментар